EQUIPO DE RADIO SEVERO

EQUIPO DE RADIO SEVERO

jueves, 18 de febrero de 2016

ENTREVISTA A FRANCESC FERRER, PROFESSOR D´EDUCACIÓ FÍSICA

Els nostres companys d'Onda Cero entrevisten Francesc Ferrer, professor de l'IES SEVERO OCHOA d'Elx. L'entrevista gira al voltant de la participació en el projecte Biciescola l'Ajuntament d'Elx amb el qual es pretén fomentar l' mobilitat sostenible entre els estudiants .

CONCURS DE CARTES D'AMOR TIRANT I CARMESINA

El Departament de Valencià de l'IES Severo Ochoa d'Elx convoca la desena edició del Concurs Literari de cartes d'amor en valencià Tirant i Carmesina.

Hi podran participar tots els alumnes matriculats al centre que així ho desitgen. Als alumnes que hi participen, el treball presentat els serà tingut en compte positivament en l'avaluació de l'àrea de valencià, segons determine cada professor/a.

El concurs s'organitza en tres categories:
1. 1r cicle d'ESO (1r i 2n d'ESO)
2. 2n cicle d'ESO (3r i 4t d'ESO) i CFGM.
3. Batxillerats i Cicles Formatius G. Sup.

Hi haurà un guanyador en cada categoria que rebrà un premi de 30 euros (xec nominal) i el corresponent Diploma guanyador. A més a més, tots els participants rebran un Diploma acreditatiu de participació.

Les obres que participen hauran de tindre format de carta versemblant, amb el sobre corresponent i a dins la carta, i una extensió mínima d'una plana. Es permet d'il·lustrar-les o decorar-les per tal de millorar-ne la presentació, i encara que no és un requisit imprescindible, sí que serà tingut en compte per part del jurat.
El tema de les cartes pot estar relacionat amb qualsevol tipus d'amor: amor passional, desamor, amor idealitzat, amor filial, amor a la vida... Es tracta d'expressar sentiments amb sinceritat i originalitat. Es garanteix el respecte a l'anonimat de l'autor.

Els participants podran presentar les seues obres als professors de valencià respectius amb data límit de DIVENDRES 11 DE MARÇ. Els alumnes de Cicles Formatius poden deixar les seues cartes al despatx de Vicedirecció, amb el nom i el curs escrits al sobre.

El DIMARTS 22 DE MARÇ, en el context de la jornada dedicada a activitats extraescolars, es realitzarà un acte protocol·lari a la Sala d'Actes de l'Institut per a lliurar els premis als i les guardonats/des.

El jurat estarà format pels membres del Departament de Valencià del centre. Aquest farà públic els premiats el mateix DIMARTS 22 DE MARÇ en l'acte de lliurament explicat en el punt anterior.

Les qüestions no previstes en aquestes bases les resoldrà el jurat segons el seu criteri.

martes, 16 de febrero de 2016

CARNESTOLTES A L'IES SEVERO OCHOA


El passat 5 de febrer l'IES SEVERO OCHOA d'Elx va celebrar el seu GRAN FESTIVAL DE CARNESTOLTES. Durant gran part del matí gran part de l'alumnat i el professorat del nostre centre va participar en esta gran festa en què la imaginació i la diversió van ser les protagonistes.

Els alumnes de cada grup junt amb el seu tutor es van disfressar de diverses temàtiques: mims, angeles, notes de música, personatges de videojocs i anuncis, de metges i enfermeros...y molt més. A més cada grup no es va limitar a disfressar-se sense més sinó que a més van acompanyar la seua participació amb una sèrie d'actuacions, performance i inclús concerts com el cas de 4t B. A tot això es va unir la participació del professors que es van disfressar de superherois.

Si vols les fotos de l'esdeveniment escriu un correu a: radiosevero\@iesseveroochoa.net

jueves, 11 de febrero de 2016

ARRIBA EL SCRABBEL AL INSTITUT





El Scrabble és un joc de taula que consisteix a construir mots encreuats a partir de determinades paraules. Existeixen versions d'aquest joc en diferents idiomes i ara també en català.


Importants jugadors de Scrabbel en català han visitat el nostre centre i han animat els alumnes a conèixer i jugar en aquest educatiu joc. Per a això ens van ensenyar la versió en línia en una pissarra digital.


L'èxit de joc va ser instantani entre el nostre alumne que van demostrar una gran habilitat per encertar i construir gran quantitat de paraula.



domingo, 7 de febrero de 2016

III Jornades sobre el Japó a l'Ies Severo Ochoa


Hola! Som el grup del 4 Fantàstics que som Miguel Ángel, Encarnación ,Rafi i M. José. Hui vos parlarem sobre les Terceres Jornades del Japó que es van fer els passats denou i vint de desembre al nostre institut. Al llarg d'aquests dos dies, els alumnes de primers de l'ESO vam assistir a diversos tallers sobre la cultura japonesa.

Les jornades foren organitzades per un grup de professors que pertanyen al projecte TEA (Tots Ensenyem i Aprenem); projecte que vol formar als alumnes d'una manera completa és a dir, no només a través de l'explicació de coneixements sinó també de valors i altres aspectes fonamentals per a el desenvolupament personal de l'alumnat.


Aquestes jornades es van organitzar per a commemorar l'arribada del primer japonés a Espanya fa 400 anys, fet que va permetre establir les relacions diplomàtiques entre ambdós països. El nostre institut realitza aquestes jornades des de fa tres anys en record d'aquesta efemèride.


Les jornades de Japó van servir perquè els alumnes puguem conéixer aspectes molt interessants sobre una cultura que no té res a veure amb la nostra però que, gràcies a les noves tecnologies i a la xarxa d'internet, podem apropar-nos i entendre un poc més.

L'organització de les jornades no és senzilla, com bé ens va explicar una de les professores implicades en el projecte Maite Arco. La distribució de les activitats ha d'estar ben programada per tal que no es moleste el funcionament del centre alhora que tots els grups de primer d'ESO (cinc en aquest cas) assistixen als tallers. Cada dia se'n fan tres i són ben variats. Hi ha des de la projecció d'una pel·lícula on apareixen diferents personatges d'animació japonesos i que sol agradar molt, a sessions de menjar japonés (Sushi), pintura japonesa i fins i tot, sessions d'AIKIDO i una interessantíssima xarrada sobre el MANGA que està tant de moda en l'actualitat.

ç
Evidentment, ens explica Maite, els professors del centre no poden fer tots els talles i per tant, cal buscar la col·laboració d'altres entitats municipals i especialistes per tal que les jornades siguen variades i interessants per a tothom. Aquesta faena és ben laboriosa ja que, com ha passat enguany, pocs dies abans de la celebració de les jornades, un dels ponents va avisar que no podia assistir, per tant, es va haver de buscar una altra activitat contrarellotge.


Seguint amb l'organització, ens expliquen que gairebé tot el nostre institut és "invadit" pel món japonés i que els tallers es duen a terme a diferents llocs com les aules, la biblioteca, el gimnàs, el saló d'actes i fins i tot, el laboratori de ciències.

Tot i la gran faena i implicació que demana organitzar aquestes activitats, Maite ens comenta que el resultat és molt positiu, ja que tant ella, com la resta de l'equip que conformen el TEA, observen un gran interés en l'alumnat que els motiva a seguir treballant per unes IV jornades. Aquest any, sembla que els grans triomfadors van ser els tallers d'Aikido i de Manga i esperen aconseguir si no més, el mateix èxit en la propera ocasió.

Agraïm a Maite la seua col·laboració i paciència amb nosaltres i esperem que vos haja agradat el nostre reportatge.
Adéu i fins la pròxima!!


JORNADES SOBRE EL MEDIAMBIENT A L'IES SEVERO OCHOA

Hola! Som els grup «Els xungos» de la ràdio del Severo Ochoa, Miguel Ángel, Noelia, Lidni i Ainhoa i hui, volem parlar-vos sobre unes jornades que es va fer el passat desembre en el nostre centre i que ja fa alguns anys que s'estan realitzant.



Aquestes jornades són fetes pel professorat del centre i nosaltres li hem fet algunes preguntes a Francesc Ferrer, professor d'educació física i coordinador dels tallers.



Com ja vos hem comentat, l'última setmana de desembre, quan ja s'havien fet els exàmens i les avaluacions, es van destinar dues jornades per tal de fer uns tallers amb l'alumnat de 2n curs de l'ESO
Els objectius que es perseguien amb els tallers eren diversos. Per una part, treballar l'aprenentatge cooperatiu, promoure les relacions interdisciplinars entre els alumnes i els professors. Però potser, el més important, que era conscienciar-nos a tots de la importàcia de cuidar el mediambient per tal de garantir-nos un futur en el nostre planeta que està rebent constants agressions, no solament per part de les grans multinacionals, sinó també per la nostra, quan no reciclem, embrutem els espais naturals o no respectem les normes de convivència en el planeta.



Entre d'altres, es van organitzar tallers on van aprendre diverses coses El professor del centre, Jose Pedro a través dels seus coneixements de biologia, els va mostrar la forma de fer sabó per tal de rentar la roba i que estava fet amb residus d'oli. L'activitat va tindre molt d'èxit i els alumnes que hi van col·laborar, després es van poder endur els sabons que ells mateixos havien fabricat a les seues cases. Es va aprofitar també aquest taller per a elaborar alguns detalls nadalencs ecològics.
Un altre taller es van fer altres per tal d'aprofitar la roba que ja no s'utilitza i donar-li un nou ús. El professor del centre Francesc Ferrer, també va ser l'encarregat de donar una xarrada als grups per a explicar-los algunes qüestions i curiositats mediambiental. I també hi ha un taller de construcció d'un filtre ecològic per a depurar aigua.



La finalitat de estas jornades era conèixer els gran problemes mediambientals per tal de buscar solucions i saber aplicar mètodes preventius. Fomentar el respecte al medi que ens envolta i que està en greu perill és el primer pas per tal d'aconseguir un món més sostenible que nosaltres hem de començar a cuidar i ensenyar a les nostres famílies, amics, companys i veïns.
Esperem que el nostre article haja sigut del vostre interés. Agraïm la col·laboració i paciència de Francesc Ferrer i esperem que tots s'animeu a cuidar del nostre planeta!!!

Fins la pròxima!!

miércoles, 3 de febrero de 2016

VISITA AL CENTRE MEDIOAMBIENTAL de VILLARDECIERVOS


El passat 12 d'octubre de 2015, vint-i-quatre alumnes de Ssegon d'ESO acompanyats de dos professores de l'institut (Merche Valero i Rosana Balsera) vam tindre la possibilitat d'anar a un poble de Zamora, anomenat Villardeciervos on al llarg de tota una setmana vam conviure amb altres estudiants amb interessos comuns als nostres.

L'objectiu principal del nostre viatge a la població de Zamora va ser bàsicament, prendre major consciència de la importantíssima tasca de respectar el medi ambient. Vam aprendre com tindre cura de la nostra terra per tal de garantir-ne el seu futur i també aprenguérem diverses formes de protegir el medi ambient i els ésser que l'habiten. A més a més, l'activitat ens va permetre conèixer altres zones d'Espanya.
Quan vam arribar i ens vam instal·lar, els monitors ens van explicar les normes que hi havia de convivència ja que allí compartiríem l'espai i les activitats amb altres centres de secundària. Realment, vam tindre una agenda ben completa i no vam tindre temps per avorrir-nos a per trobar a faltar a les nostres famílies.
Allí vam fer senderisme fins a l'impressionant llac de Sanàbria com també diverses rutes per la muntanya. A més vam tindre la possibilitat de conéixer més de prop alguns animals tan fantàstics com els cérvols, o els voltors. També ens van explicar coses ben interessants sobre els arbres més abundants de la zona (els castanyers) i sobre les roques d'allà.
Ja dins del centre, vam poder fer activitats ben interessants; vam aprendre a reciclar paper de manera artesanal, vam fer un taller de ràdio (encara que nosaltres ja teníem certa experiència, he he...) i també vam tindre un taller sobre astronomia que ens va permetre eixir per la nit a fer observacions d'estreles que van resultar ser molt divertides.
Per a ser sincers, hem de reconéixer que quan vam arribar al centre, el lloc no ens va agradar gens ni mica perquè teníem la sensació que era un lloc molt tancat. Però clar, com sol passar en aquests casos, l'experiència va acabar sent absolutament fantàstica i inoblidable, de manera que, el dia de la nostra tornada, la majoria de nosaltres no vam poder evitar les llàgrimes de tristesa, no sols perquè no volíem tornar a casa sinó també perquè vam fer uns amics espectaculars i ho vam passar fantàsticament amb ells.
Nosaltres tornaríem a repetir l´experiència sense dubtar-ho ni un moment (tot i que el menjar no va estar molt bé), però vam aprendre molt i vam fer molt bons amics.

VISITA ALS POBLES ABANDONATS

Entre l'última setmana de setembre i la primera d'octubre, uns quants alumnes seleccionats de 3r d' ESO van fer un viatge a Granadilla (Càceres), per tal de conviure i estudiar alternatives mediambientals.

 L' activitat va durar una setmana, van eixir diumenge i van tornar dissabte.
Granadilla és un poble que es va abandonar per la construcció d' una pressa. L' activitat forma part d' un projecte ministerial, amb una subvenció que dóna el ministeri anualment. Per a aconseguir aquesta subvenció s' ha de fer un projecte que es presenta a nivell nacional que han d'avaluar. El projecte que els professors Celso Lujàn i Jorge Díaz van fer va tindre molt bona puntuació i, per això, van poder elegir les dates en què volien anar i el nivell. Van elegir als alumnes de 3r d' ESO. Els professors, per a elegir els alumnes que anirien, van tenir en compte els resultats acadèmics, si eren o no família monoparental, alumnes amb certes necessitats educatives i també els projectes realitzats a l'institut a nivell interdisciplinari.

L' activitat tenia diversos objectius sobretot des del punt de vista mediambiental, però també en els valors per a la recuperació en el medi ambient i en l' entorn rural. També tenia objectius pel que fa a l' aprenentatge cooperatiu, en l' educació, en el respecte, el treball i en coneixements de recursos naturals ( fonts d'energia, etc).

El viatge va ser un èxit, els va agradar a tots i esperem poder repetir aquesta experiència. L' únic que no els va agradar als alumnes era que hi havia poc temps lliure. Per la nit, es gastaven bromes i s' ho van passar molt bé.

lunes, 1 de febrero de 2016

BÈLGICA , SEU DEL TREBALL INTERCULTURAL



El passat mes d'Octubre cinc alumnes de 3r d'ESO, van estar des del dia 10 fins al 15, acompanyats de dos professors a la capital de la Unió Europea; Brussel·les (Bèlgica), per a participar en el projecte ERASMUS PLUS KA 2, el qual, és promogut i organitzat per la Unió Europea.
És un projecte educatiu comú per a treballar amb noves tecnologies amb l'ús de les tauletes electròniques i el Moodle. A més a més també es van treballar nous mètodes educatius.

L'activitat consisteix en anar a diferents instituts de diversos països i conéixer com cada un d'ells estan treballant en el projecte. Els alumnes van conéixer altres persones d'altres països com Portugal, Itàlia, Àustria i Bèlgica. Van conéixer un nou mètode d'ensenyança basada en que l'alumne treballe de forma autònoma. Anomenat BLENDING LEARNING,on el professor només dirigix el procés d'aprenentatge.
El viatge tractava d'un intercanvi cultural, conéixer una nova cultura, art i altres sistemes educatius.

Els llocs que van visitar van ser : Centre de Brussel·les, Gran Place, l'Ajuntament, Casa d'Erasmus, Monekken Piss, Museu arqueològic, Atonium, Parlament Europeu i Brujas. Hi ha una segona part que es fa en Elx en el mes d'abril, quan els alumnes d'altres països arriben per a visitar-nos.
La valoració positiva del viatge ja que permet que els alumnes coneguen altres noves realitats didàctiques, que coneguen altres xiquets, facen ús de l'anglés (que es una ferramenta comuna) i coneguen altres cultures.
Tens més informació a la web: www.radioseveroelche.blogspot.com

EXCURSIÓ AL PANTÀ D´ELX


El passat més d'Octubre els alumnes de l'institut Severo Ochoa van fer diverses eixides al pantà d'Elx. Durant tota una setmana van anar tots els cursos de l'institut amb diversos professors que van col·laborar en l'activitat.

L'objectiu de l'activitat era fer una convivència tots junts i recórrer el riu Vinalopó per a vore la flora, la fauna i la biodiversitat. Vam fer la ruta pel llit del riu Vinalopó amb l'ajuda de la policia que ens va acompanyar en bicicleta. Durant tota la ruta vam fer diverses parades per a mesurar les pulsacions (Francesc i Rosana, volien que vegèrem els canvis del nostre cos quan estem en repós i quan fem exercici) i esmorzar al berenador.
Tots els alumnes del centre van ser convocats a les deu del matí per a iniciar la ruta que finalitzaria al pantà d'Elx.
Quan va començar l'eixida vam mesurar-nos les pulsacions. Ens van dividir en grups i van començar el nostre camí fins al pantà i durant el recorregut ens van mesurar deu vegades les pulsacions fins arribar al berenador on vam esmorzar i fer un xicotet descans per a després continuar la ruta. Quan vam arribar al pantà ens vam fer una foto de grup i vam començar el nostre camí de tornada a l'institut, l'activitat va finalitzar cap a les dos del mig dia.

Als alumnes els va agradar molt l'activitat i afortunadament, el dia que vam fer l'excursió, no va ploure tot i el sól estava plé de fang ja que havia estat plovent els dies anteriors. A l'excursió va haver diverses caigudes que finalment no van resultar greus i van fer que l'activitat siguera molt més divertida.

Pensem que es una activitat molt adecuada i que cal repetirla tots els anys ja que el resultat va ser molt positiu.
Yaiza Lopera, Alexis Sánche